Výsledky průzkumu hodinových sazeb 2025 a souvislosti

8. 4. 2025

Výsledky průzkumu hodinových sazeb

pexels-leeloo-thefirst-8970687-scaled-1-870×0-c-center

AKA provádí pravidelný roční průzkum hodinových sazeb v oboru. Jeho výsledky ukazují průměrné ceny na trhu komunikačních agentur.

Průměrný růst sazeb oproti roku 2024 je zanedbatelný ve výši 1.01 %.

Ve všech sledovaných oblastech došlo ke stejnému minimálnímu navýšení sazeb. Toto navýšení zdaleka nedosahuje celkové roční inflace roku 2024 za oblast služeb, která činila 5.01%.

Oproti tomu mzdy v oboru rostly meziročně v průměru o 4.2%. Je zjevné, že se v rámci oboru nedaří promítnout zvyšující se náklady do koncových cen.

Jednou z hlavních příčin je neklidná situace na trhu, který prochází zásadní transformací ať už z nových technologií nebo z hlediska úpravy a přesunu investic do profesionální komunikace ze strany klientů. Vliv měl i celkový nízký meziroční růst HDP, který u mnoha klientů vedl ke stagnaci či dokonce snižování investic do komunikace. Nelze ani pominout obecné nejistoty klientů ohledně budoucího vývoje v oblasti zelené tranzice či geopolitické situace, které mají také vliv na jejich komunikační rozpočty.

Potřeba investic do oblasti zvyšování kvality a vzdělávání pracovníků včetně implementace nových technologií je v oboru nadále pokračujícím trendem. Dále dochází i k vnitřním transformacím agentur, zvyšování efektivity a implementaci digitálních nástrojů i do vlastních interních procesů.

Background

Průměrná míra inflace za rok 2024 činila 2.4 %, přičemž v oblasti služeb činila průměrně 5.1% a v oblasti zboží (tedy i materiálů pro reklamní produkci) pak 0.9%. (zdroj: ČSÚ)

Meziroční růst HDP za rok 2024 byl ve výši 1% (zdroj: ČSÚ)

Očekávaný růst HDP pro 2025 (makroekonomická predikce ČNB ze dne 6.2.2025) je o 2% .

* Sazby slouží ke zhodnocení práce v režimu Delivery Service (běžná obsluha klienta), nikoli k ohodnocení kreativní a strategické práce agentury. Pro tento druh činnosti je doporučeno využít hodnocení metodou Value Based Pricing (bez využití hodinových sazeb). Základním principem této metody je skutečnost, že cena není odvozena od stráveného času, ale od hodnoty vnímané klientem (nikoli dodavatelem). Hodnota se pak skládá ze tří základních parametrů:

  • Cena talentu, nápadu
  • Současná a budoucí hodnota dodaného řešení
  • Návratnost investice

Strategické a mediální plánování, výzkumy a analýzy dat *

Pozice sazba za hodinu
Data analyst 1 938 Kč
Media planner 2 672 Kč
Research/insight manager 2 286 Kč
Research/insight director 3 752 Kč
Strategic planner 4 252 Kč

Client service + ostatní service

Pozice sazba za hodinu
Account executive 1 610 Kč
Account manager 2 445 Kč
Accountant 2 074 Kč
Asistent 1 036 Kč
CFO * 5 299 Kč
Client service director * 4 637 Kč
HR/personalist 1 994 Kč
Supervisor 3 346 Kč
Traffic manager 1 547 Kč

Digitál

Pozice sazba za hodinu
Coder 1 235 Kč
Content Manager 1 633 Kč
Digital Designer 2 384 Kč
Digital Manager 2 466 Kč
Digital Strategist * 2 518 Kč
DTP Operator 1 208 Kč
Editor 1 737 Kč
IT Manager 1 336 Kč
Programmer 1 960 Kč
Social Media Manager 2 466 Kč
UX Designer * 2 243 Kč

Kreativita a produkce *

Pozice sazba za hodinu
Art director 2 791 Kč
Copywriter 2 409 Kč
Creative Director 4 738 Kč
Graphic Designer 1 982 Kč
Production 1 839 Kč

„Tento průzkum je zcela nezávazným statistickým přehledem vzešlým z dotazníkového šetření a netvoří doporučení, metodiku ani závazný postup k stanovení výše odměny agenturních profesí. Autor průzkumu neodpovídá za jakékoliv využití dat z průzkumu třetími stranami.“

bg
bulb
Potřebujete poradit od expertů?
Zavolejte nám.